The Lifters successful replications
Experimenters Log Book
created on October 10th, 2001- JLN Labs
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Lifter replications Log Book : Previous Page - Next Page

 

(207)
Sujet : Nouveauté lifterienne 
Date : 13/10/2003 08:43:11 Paris, Madrid
De : Damien BOUIC ( France )
A : JNaudin509@aol.com
Envoyé via Internet

Salut Jean-Louis,

je t'écris pour te faire part de mon tout dernier projet: le LHD-CC ou le Lifter Haute Densité à Cellules Carrés. La pièce jointe te montre une idée plus précise de cet appareil. Avec ceci, j'espère pouvoir obtenir une plus grande poussée qu'avec un lifter "classique" et ce, à tension et puissance égale (j'utilise un moniteur d'ordinateur comme source de THT). S'il s'avère que le LHD-CC produit une grande poussée, il serait bien d'envisager de faire un empilement pour obtenir une sorte de "réacteur lifter".

Cela dit, j'ai construit et fait décoller avec succès le lifter v2.0 et le lifter-cell. A propos de ce dernier, j'envisagerais d'utiliser 4 lifters pannels pour construire un engin VTOL. En utilisant comme source d'énergie une pile à combustible et un transformateur THT.

Bon alors, je te laisse et je te tiens informé du succés (ou de l'echec) du LHD-CC.

A bientôt.

Cordialement, Damien BOUIC.

(206)
Sujet : Un Lifter de plus sur la planete terre 
Date : 12/10/2003 23:01:48 Paris, Madrid
De : Fastco ( Strasbourg - France )
A : jnaudin509@aol.com
Envoyé via Internet

Bonjour Mr Naudin

Cela fait déjà un petit moment que j’ai moi aussi réussie a faire décoller un Lifter.
Mais jusqu’ici je ne me suis pas déclarer officiellement dans top 200 !
Et c’est justement par ce qu’il y a aujourd’hui plus de 200 Lifter en vol que finalement je me décide.
Alors voilà !…..

Corona / jupe : 2.5cm
Hauteur jupe : 2.5cm
Hauteur total : 5.5cm
Tension d’alim : inconnu !
Source THT : Moniteur couleur d’ATARI
Section baguette sans vernis: 2.5mm (découper au cutter a partir d’une
planchette Ep :2.5mm)

La réalisation c’est effectuer par section de jupe de 15cm, en kit!!
Je me suis décider pour des angles a 90degres pour plusieurs petite raison.
- a mon avis les angles droit offre une plus grande facilité d’évolution.
-  il n’y a plus besoin de gabarit sur papier, facile de faire du 90degres à
l’œil.
- la section des baguettes en contacte a chaque angle est sensiblement le même qu’un triangle.
- et donc pour finir la rigidité revient au même.

J’ai fait évoluer mon lifter d’une simple croix a un quadruple carré de 31cm de coté, il décolle avec plus de vigueur.

Voici ma localisation géographique pour votre carte : France / Alsace / Strasbourg.
A propos de Carte des décollages !… elle semble être de plus en plus charger, il serai préférable de remplacer les icônes de lifter par des points, voir même d’un nombre par pays.

Je joint 2 photos du « prototype 1 » dessus et coté. Ainsi qu’une vidéo de la taille la plus petite possible, vous remarquerez que le décollage ne c’est pas effectuer de suite, j’ai souffler sur le coté du lifter pour casser l’effet de sol !.
Le tout de maigre qualité veuillez excuser ma webcam !

(205)
Sujet : Flying Vimana 
Date : 07/10/2003 00:44:27 Paris, Madrid
De : Marek Fertala ( Wielun - Poland )
A : JNaudin509@aol.com
Envoyé via Internet

Hello Jean Louis

    I'm Marek Fertala from Wielun in Poland. Few years ago I have interested in flying machines in ancient India (called vimanas). I have read many books, articles and other stuff which I have found about this topic. Then I have become interested in the new methods of propulsion, what lead me to electrogravitics and other ideas connected with that. In this way I have found Your site, which I found a great mine of information I have been looking for. Cause I have some technican skills, I have built some of devices published on Your website. I've built a HV generator for my electrogravitics experiments (photo included). That supply is able to give up to 35kV DC / 1 mA (fully tunable from pure zero) and at a low voltage output from 0.5 to 20 V at 20 Amps.
I'm sending You few photos of my latest vimana; generally it is Your basic-lifter but I'm used to name it vimana :) It is able to lift off at 8kV only, then takes 3 Watts of power; at higher voltages its flight is completely stable (I have also enclosed a short movie of my vimana hovering. It is a *.mov file so Quick Time player will be needed. I have also attached a picture of "PFT Motor". It works very good and has amazing low power consumption >> even works when supplied from electrostatic machine :)

    I'm still searching for new propelling systems, working beyond present-day physics; lately my interests are going to free energy. I've got a lot of ideas, but I'm forced to put away most of them because of the lack of materials, access to a laboratory equipement etc. Maybe some day I wil have a opportunity to realize my ideas...


    Yours sincerely....    Marek Fertala
        Shine on!

(204)
Sujet : Lifter 
Date : 07/10/2003 01:52:39 Paris, Madrid
De : Pier-Luc Beauséjour, Charles Dumouchel ( Québec, Canada )
A : JNaudin509@aol.com
Envoyé via Internet


Bonjour, j'ai créer avec l'aide d'un ami un Lifter 1. Nous l'avons fait fonctionner à l'aide d'un THT créer avec une vieux moniteur. En voici deux photos de mauvaises qualité....

Nous avons également découvert a nos dépend qu'un lifter monter en 2 minutes avec des pailles de plastique et sans aucune colle n'étais pas très efficaces ... ni esthétique!

Pier-Luc Beauséjour
Charles Dumouchel
Cowansville, Québec, Canada

(203)
Sujet : Here is my rotary lifter design. 
Date : 30/09/2003 01:57:57 Paris, Madrid
De : Dudik ( Texas, USA )
A : JNaudin509@aol.com
Envoyé via Internet

I made the original lifter and it worked!!!  I'm in Dallas, Texas!!

So I made these 2...                  Please use in the lifter replication web site!!
I am using a old color monitor for power and the fan is 15" in diameter...
This actually works as a good fan!! It puts off a bit of wind and the air seems to be deodorizing at the same time.
My next on will be hooked up to an RPM guage and will be set on bearings (Roller skate bearings pushed on rod ends.)

One wore of advice of anyone replicating this is pay very close attention to all wire placment...  Spark Gaps are now in more than one direction.

(202)
Sujet :  
Date : 20/09/2003 12:58:29 Paris, Madrid
De : Janko Ferenc ( Hungary )
A : JNaudin509@aol.com
Envoyé via Internet

Hi! Sorry, I dont' speak these language.  

My 30*30cm quadlifter flying on 8,2kV,  and can stiring with two wing a little.  

JFEry

(201)
Sujet : essais lifter 1 
Date : 10/09/2003 19:41:48 Paris, Madrid
De : Sébastien Peloux ( France )
A : JNaudin509@aol.com
Envoyé via Internet

Bonjour Mr Naudin;  

J'ai trouvé votre site très interressant !!!
J'ai construit un lifter 1 en suivant vos plan avec succès !
je vous joins une photo de celui-ci en vol. ( je m'excuse de la mauvaise qualité de l'image, elle a été prise avec une web-cam. )

Très respectueusement ,  
Sébastien Peloux  

( 200 )
Sujet : One more Lifter to register 
Date : 10/09/2003 07:52:35 Paris, Madrid
De : Mark D. Barlow ( Columbus, Ohio U.S.A )
A : JNaudin509@aol.com
Envoyé via Internet

Hello Jean Louis Naudin,

I finaly got my basic lifter running and I'm looking forward to many new experiments. Please feel free to check my progress at:
http://www.barlowlabs.upgradecolumbus.com/R&D/lifters.html

Good Luck, Best Wishes, and High Voltages to all

Mark D. Barlow
Columbus, Ohio U.S.A.

(199)
Sujet : And there is No. 199 
Date : 08/09/2003 21:50:38 Paris, Madrid
De : Stephan Kloß Emden - ( Germany )
A : JNaudin509@aol.com
Envoyé via Internet

Hello!
Here is a picture of one of our 2-Generation-Lifter, floating stabile in the air in a laboratory in our university in Emden ( http://www.technik-emden.de/ ). Beside our studies, we (three fellow students and myself) where fumbling around with lifters for quite some time, but last week we passed the point of no return! We used an old computer-monitor, which gave us 26 kV. You can see the version of my friend Till on the pictures, my own was hoovering nearly as good, if not better (he he). Sadly the batteries where a little bit weak, therefore we´ve only two pictures. It looks a little flobby, but it´s flying smooth nontheless. I think we´ve got the attention of some people here in the university, and sometimes next week we can use a vacuum chamber for experiments. I wonder what the microgramm-scale will show. Unfortunately, our time is very restricted due to exams in two weeks, but we will do further experiments for sure.

Thanks
(We are: Till Brendemühl, Thole Horstmann, Matthias Busker and Stephan Kloß [that´s me])

(198)
Sujet : Lifter photos 
Date : 22/08/2003 03:38:51 Paris, Madrid
De : Greg Dekeyser (DeKalb, Illinois USA)
A : JNaudin509@aol.com
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Bonjour Jean-Louis!

here is my first lifter.  first flight on august 21 2003 at roughly 7:30pm local time (DeKalb, Illinois USA)

its a Triangle 8 inches on each side.

The wire was scavenged from a small DC motor and is .07 mm in diameter the foil is one inch wide the wire-foil gap is 2.5 inches power was suplied from an old computer monitor...unsure of exact voltage.

if time permits i will conduct and record the results for some expiriments on the effects of different dimensions

thanks
Greg Dekeyser

(197)
Sujet : Successful lifts! 
Date : 19/08/2003 22:23:52 Paris, Madrid
De : Joel D. Brinton ( San Diego, California )
A : JNaudin509@aol.com
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Good morning,
You can add one to the record books from sunny San Diego, California! I made a single triangular lifter with an equilateral base of 15.36 cm. I used a Ford Ranger 4 Cylinder ignition coil attached to a NPN homemade power amplifier powered by a car battery charger driven by a Goldstar 1 MHZ function generator. An interesting fact was that my lifter maximized strenth at 16.0KHz. I don't know if that was because of the natural resination of my coil or the capacitance of my asymetrical capacitor design of the lifter but I will conduct furthur research. My goal is to systematically test 7 independant variables in lifter principle to maximize lift. They are the following:
lifter design, dielectric constant, applied voltage, frequency, material, size and temperature. First I am going to build a high current and high voltage variable power supply, this will take some work but hopefully it will get us somewhere.

I am currently in the
process of making a very high voltage power supply (around 250-500KV, variable frequency, voltage & current)I am also compling a list of dielectrics (K > 59.0)and conductors for use in alloy cathodes and anodes. I've made a website of my research fully sourced and I should have that up within the next month. I will keep you apprised of any new (most like accidental) discoveries.

=====
Joel D. Brinton
San Diego

(196)
Sujet : premier succes de mon lifter. 
Date : 12/08/2003 04:46:44 Paris, Madrid
De : Stephane Nguyen ( France )
A : JNaudin509@aol.com
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Bonjour!

J'ai le plaisir de vous annoncer un nouveau succes concernant la replication du lifter V.1 (video #3 ) : http://perso.wanadoo.fr/flight.zone/

Voici une photo du lifter en vol .

C'est amusant , mais dans l' obscurite , je peux observer 3 minuscules points bleutes quand il est en vol .
Ils se situent sur chacun des 3 angles , au commencement de la jupe en alu.

(Je vais essayer de faire une capture sans flash  , mais j ai parfois  des difficultes a obtenir un  vol stable
la rigidite du fils de cuivre  + et - ,  n 'est pas etrangere au probleme.)

Cordiallement ,
Stephane

(195)
Sujet : lifter experiment 
Date : 05/08/2003 06:58:36 Paris, Madrid
De : Robert Rose ( USA )
A : JNaudin509@aol.com
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John,  

After reading an article about lifters in Wired magazine, and visiting your excellent website, I set about building my first lifter.  Finally on the third attempt I was able to achieve a stabilized flight on July 24th(the first two models were a bit on the heavy side).  The lifter is powered by a 14" color monitor high-voltage power supply.  I found plastic soda straws to be an especially useful lightweight structural material for the frame, drawn together with ultra-fine nylon fishing line running through the hollow tubes.  I am now testing various lifter shapes and materials to come up with an ideal platform with which to conduct further experiments.  I am confident that a suitable dielectric material can be substituted for the air gap at some point to achieve higher lifting forces.  Please update your lifter experimenters logbook to include this latest successful lifter replication(photo attached).  

Thank you for all your efforts to popularize this emerging technology.  

Sincerely, Robert Rose 

(194)
Sujet : Lifter replication in Australia 
Date : 02/08/2003 21:19:35 Paris, Madrid
De : Peter Terren Bunbury ( Bunbury, Australia )
A : JNaudin509@aol.com
Envoyé via Internet

Dear Jean-Louis

Congradulations on your web site which has a wealth of information.  My lifter, a conventional triangle runs on around 40kV from a 60kv transformer supply, half wave rectified with a single diode.  It didn't take off with this until a capacitor was added to sustain the voltage through the full cycle.   http://members.iinet.net.au/~pterren/Other_HV_stuff.htm

I have a bit of a hankering to go for the height record of ? 15m.  I also wonder if in the future we might be using nanotube electrodes as the source of corona as they are starting to be used as electron emitters in plasma displays where the furry random surface texture has a lot of conductive sharp points.  

Peter Terren
Bunbury, Australia

(193)
Sujet : Lifter experiment 
Date : 31/07/2003 21:35:21 Paris, Madrid
De : Raul Berenguel ( Porto - Portugal )
A : JNaudin509@aol.com
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We replicate a Lifter with 150 mm side and about two grams, in balsa wood. We use a HV source capable of delivery up to 35 KV. The current consumption was not mesured due the fact that induced currents interfere in the LCD of the multimeter and tends to damaged it. We are building a new HV source (wich project we enclose, as well as the photo and the movie) that we consider to be very good, with voltage, current and pulse control, but yet quite simple and cheap to built. We prefer to use an automobile ignition coil (super type) and a tripler due to the fact that this kind of transformer are capable to deal with up to 6 amps, instead of flybacks only suitable for 4 amps. The event takes place at 5 of July, and the second (better) movie was done in the day after.  

Raul Berenguel,
Invited Researcher at CTEC - Fernando Pessoa University Porto - Portugal

 

(192)
Sujet : Quelques lifters de plus 
Date : 23/07/2003 00:38:06 Paris, Madrid
De : Thierry Vieil ( France )
A : JNaudin509@aol.com
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Bonjour,

Mon Père s'est intéressé depuis plus de 6 mois aux systèmes anti-gravitationnels.

Il a recueilli un maximum d'informations sur la toile et c'est là qu'il a découvert votre site. A l'époque il m'en parle et je reste assez sceptique. C'est là que je visite à mon tour votre site et me surprend à en être fasciné. Le but est donc alors de reproduire ce qui a été déjà fait par tant d'autres.

Etant électronicien j'ai pu concevoir en m'inspirant de vos schémas une alimentation THT, sans avoir eu quelques déboire étant beaucoup plus familiarisé aux courants faibles.
Une fois les difficultés de l'alimentation surmontées, il a bien fallu réaliser un lifter. J'ai réalisé deux prototypes triangulaires, mais bon ça voltigeait pas très haut. C'est alors que j'ai ramené l'alimentation THT chez mon père, là il a réalisé trois lifters non fonctionnel en règle général à cause de la masse des lifters trop lourd Mais après cette mise en jambe il a réalisé quelques petit chefs d’œuvres.

Je vous livre les images des derniers prototypes les plus intéressants.

Une petite chose au passage nous nous sommes aperçu que le bord supérieur de l'aluminium n'était pas absolument obligatoire, il faut que l'aluminium soit suffisamment tendu pour ne pas avoir les cotés qui se mettent à vibrer et obtenir la force opposée à la gravité.

Comme sur les avions Bi-plan une parties des structures est remplacées par des tenseurs

(fil de soie).

Il est illusoire de penser qu'à l'heure d'aujourd'hui on pourra rendre autonome ce genre de système sur terre. Mais je pense que la barrière n'est pas si lointaine. Ne peut on pas imaginer une alimentation ayant un volume de 3-5 cm3 une masse de 2 g fournissant 30 KV et une puissance de 15 Watt pendant une dizaine de secondes. La pile à combustion me semble une piste intéressante mais ne doit certainement pas être la seule.

Amicalement VIEIL Thierry et son père VIEIL Aimé

(191)
Sujet : Lifters de Compiègne 
Date : 22/07/2003 11:24:45 Paris, Madrid
De : Christelle Kowandy ( Compiègne, France )
A : JNaudin509@aol.com
Envoyé via Internet

 Monsieur,      

Suite à vos conseils et après quelques tentatives plus ou moins fructueuses qui ont d'ailleurs permis d'avancer, une dizaine de lifters ont été construits au sein l'Université de Technologie de Compiègne, (certains lévitant mieux que d'autres!).    Les lifters ont, d'ailleurs, provoqué un vif intérêt aussi bien des étudiants, des enseignants chercheurs que du personnel. Je vous fais part d'ailleurs de quelques photos ( en plusieurs envois).     Ce projet nous a d'ailleurs donné l'idée de poursuivre et de créer une association et pourquoi pas un challenge inter-université. Les différents prototypes seront présentés au cours de la fête de la science qui se déroulera du 17 au 19 octobre 2003 à Compiègne et nous serions très honorés si vous pourriez venir pour y faire une démonstration ou toute autre forme de présentation sur votre passion le samedi 18 ou Dimanche 19 octobre.

  Je reste à votre disposition pour d'éventuels compléments,  très cordialement, Christelle Kowandy.    *****************************************************************
Christelle Kowandy
Génie Mécanique - Laboratoire Roberval
Compiègne

(190)
Sujet : De la part de cosmin 
Date : 21/07/2003 14:54:06 Paris, Madrid
De : Cosmin Horia ( France)
A : JNaudin509@aol.com
Envoyé via Internet


Bonjour Jean Louis Naudin,
j'ai envoyé sur ton site une série de petites vidéos ainsi que des photographies,
Je serai honoré que ces documents puissent ètre diffusés sur le site;
Comme tu as pu le remarquer, la structure des liftres est differente du
modèle standard.
En effet la jupe en aluminium se situe sur un plan horizontal et diagonal.
Les formes sont quand à elles diversifiées.

Salutations,
                                       cosmin.


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